Sistaminutentips om Dina rättigheter vid flygresor. Tips om billiga sistaminuten resor från Vingresor, Fritidsresor, Ving, GoStay, Detur, Solresor, Lion Alpin och Apollo mfl. Restresor och sistaminuten från Stockholm Arlanda, Göteborg Landvetter, Malmö Sturup mfl.
Dina rättigheter vid flygresor
Datum: 16.01.2009 | Kategori Resefakta
Om flygbolag bryter mot EU:s regler om flygpassagerares rättigheter kan du anmäla de till Konsumentverket. Reglerna innebär att passagerare har rätt att kräva ersättning och hjälp vid överbokade eller inställda flyg. Vid större förseningar har man rätt att kräva mat och hotellrum.
Reglerna innebär i korthet att flygresenärer har rätt till vissa minimibelopp i ersättning samt rätt att få hjälp när det blir problem. Det kan till exempel gälla hjälp med att boka nytt flyg, ringa nödvändiga telefonsamtal, få mat och förfriskningar eller hotellrum i väntan på en ny avgång.
Läs mer hos: Allt om flygresor
Om restresor och sista-minuten resor i kategori: Resefakta
Sök efter fler restresor och sistaminuten-resor hos Ticket resor:
Sök efter fler restresor sista-minutenresor hos Vingresor:
Andra sidor här på sistaminutentips.se som handlar om Dina rättigheter vid flygresor och Resefakta:
Kategorier
- Resefakta (5)
- Reseguider (2)
- Resenyheter och charternyheter (7)
- Resetips (3)